Szélvédő javítás részletesen - Crack Repair & Crapping a Pit – Repedésjavítás és Gödörlezárás
Most megmutatjuk neked, hogy hogyan kell repedést javítani és alapvetően egy csillagtöréssel kezdünk. Itt van egy repedésvonal, ami kb.: 3-4 hüvelyknyire fut ki és nem számít, hogy 3 vagy 4 vagy 6,8, 10 hüvelyk vagy bármennyi is volt. De! Javasoljuk, hogy ne végezz 6 hüvelyknél hosszabb repedésjavítást, mert túl sok pénzbe kerül és a biztosítótársaságok nem fizetnek többet egy szuper hosszú repedés javításáért, mint egy normál javításért. Ez a te döntésed, hogy mikor és hol végzel repedésjavítást, de a berendezés elvégzi helyetted.
Szóval az első dolog, amit tenned kellene, hogy találd meg a végét a repedésnek hajlítással, hogy megbizonyosodj arról, hogy hol van a repedés vége. Majd körülbelül 30 másodpercet fogsz fúrni 16 másodperccel a repedés várható helye előtt, ahol futni fog, ha fut, ami körülbelül ott van. Tehát amit most tenni fogok, előveszem a fúrómat. A kúpos fúrómmal egy jó szöget veszek be, hogy lássam a repedés végét és 45 fokban belemegyek. Körülbelül 16 vagy 32 másodperccel a repedés előtt 45 fokban fogok bejönni. Feljövök és leteszem. Körülbelül kétharmadát fúrom át a külső repedés fényen, nem egészen a laminátumig. Ezen a ponton egy mini bikaszemet készítek, ahol ezúttal a rugós kalapácsot használom. Belehelyezem a csúcsát a fúrt lyukba oda teszem, és amint látod a repedés közvetlenül a mini bikaszembe ugrott, hogy megszüntesse a repedést. Amit most teszek, mint egy normális javításnál. Néhány kivételtől eltekintve megfogom tisztítani a becsapódási pontomat. Ellenőrzöm a nedvességet. Ez az ütközési pont ezen a törésen elég nagy. Túl nagy ahhoz, hogy a tömítés lefedje, ezért háromszor fogunk fúrni. Megfúrod, hogy megszüntesd a repedést, amit már megtettünk és létrehoztunk egy mini bikaszemet.
Második alkalommal, amikor fúrsz, amikor a gyanta nem folyik a törésbe és a harmadik alkalommal, amikor van egy hatalmas gödröt itt, ami nagyobbra fut, mint amennyit a tömítés lefedhet, amit ez a bizonyos tesz, innen-idáig. Így nem fogunk felületi tömítést kapni itt, ahol az injektorunkat felszereljük. Szóval amit bemutatok most, amit úgy hívnak, hogy a gödör befedése és ehhez újra elő kell vennem a kivágott acélgyapotot és mindkét oldalról ledörzsölöm az esetleges hidrofób bevonatokat. Távolíts el minden laza akadályt. Tisztítsd meg a fúvóddal, ezen a ponton mielőtt felvennéd a hidat, mert ez túl nagy ahhoz, hogy a tömítést lefedje. Lefedjük ezt a gödröt a kék kupakos gödörgyantával és egy igazán jó méretű cseppet fogunk használni itt. Egy csepp gödörgyanta és használni fogom ugyanazt. Felhúzom és ráteszem csak így, majd ezután megkeményítem ezt 30 másodpercre körülbelül, mert mi csak a gödörgyantát keményítjük és nem keményítünk keresztül az üvegen, csak a gödörgyantán. Nem fog sok ideig tartani, hogy kikeményítsd a gödörgyantát. Nos, ez ijesztő most beszélni fogok arról a repedésről. Amit most tenni fogunk, felszereljük a hidunkat normál helyzetben és nyomásiciklusban fogjuk hagyni. Elmagyarázom, ahogyan haladok. Kapilláris hatást fogok alkalmazni, hogy a gyanta lecseppenjen, beszivárogjon és magába a repedésbe kerüljön az injektor nyomása által, amely a befecskendezési forrásból a repedésvonalon jön le, amely a nyomásforrás.
A levegő kifog szökni ebből a lyukból, amit egy mini bikaszemhez fúrtunk. Ok, Most eltávolítom a keményítő fényemet. eltávolítom a kikeményítő fület és ezen a ponton nincs szükség kaparásra így tovább mehetünk és elővehetjük a fúrót a kettes fokozatban bemegyünk az ütközési pontba ez a különbség a gyanta és az üveg között. A hang egy kicsit különbözik. Amit tettünk, kitöltöttük azt a nagyobb területet gödörgyantával és kifúrtuk ezt a kis lyukat így a gyantánkat belehet fecskendezni azon az apró lyukon keresztül és kitisztíthatjuk a fúróval. Tovább haladok és felhelyezem a hidam, mint egy normális javításnál, lerögzítem. Bizonyosodj meg róla, hogy a becsapódási pont felett vagy. Lecsavarom az injektor csövét. Használhatsz egy központosító eszközt, használhatod a szemeid, hogy lenézz a hordóra. Addig csavard le, amíg hozzá nem ér az üveghez és fél fordulattal növelheted. A hátsó lábak lent vannak, érintsd meg, egy, kettő, három, négy félfordulat mind a két hátsó lábon. Érintsd egy, kettő, három, négy ezt csinálhatod egyszerre ugyan abban az időben oda- vissza egyáltalán nem számít. A cél a hídszint elérése. Ezúttal használni fogom a töltőgyantámat a csepegtetővel. Látni fogom, hogy mennyi repedésjavítással mennyi gyantát fogsz használni. Most mélyen eloszlatod az injektor hengerének aljában vagy a testben.
Ezután, mint egy normális javításnál az injektort vákuumhelyzetbe teszed. Belecsavarod. Felhelyezheted a tükröt, ha szeretnéd, ami mindig segít, hogy megbizonyosodj arról, hogy a gyanta folyik, majd indítsd el az első nyomásciklust. Nézd a tükröt, hogy megbizonyosodj arról, hogy a gyanta folyik. Látom, hogy folyik. Adok hozzá egy kis hüvelyknyomást és hagyom állni. Amit szeretném, ha megtennél, ha megtudod. Nem tudom, hogy a kamera képes-e felvenni vagy sem, de ez a gyanta ezzel nyomás alatt van. Ez a gyanta kezd kifolyni ebből a repedésből. Itt van a repedésvonal egészen odáig, de pont ezen a területen fog megállni, és manuálisan kell kitöltenünk ennek a repedésvonalnak a többi részét, anélkül, hogy szükség lenne az injektorra. Tehát hagyjuk állni pár percre, hogy hagyjunk időt a kimunkálásra. Leveszem a tükröm, erről a nyomási törésről így egy kicsit jobban megtudom nézni mind a két oldaláról a hátuljáról is. Szintén meghajlítom egy kicsit/ meghajlíthatod, ha szeretnéd egy kicsit. Belülről hajlítva egy repedésen általában jobban működik, mint kívülről. Szóval most a cseppentős töltőgyantámat használom. Használhatsz fecskendőt vagy bármit, ami megfelelő számodra. Így irányíthatod. Nem igazán fogom önmagában szorítani, de innen fogom kezdeni az injektorban és lassan elkezdem hozzáadni a gyantát ezen a repedésvonalon. Ezek a repedések kijönnek a felszínre, így ahogy a nyomást létrehozó injektor vákuumot hoz létre, behúzza a gyantát a törésbe, amelyet kapillárisnak nevezünk. Ne menj előre, mindig próbálj visszamenni és győződj meg arról, hogy feltölti. Remélhetően látod, hogy feltölt és kb.: egy hüvelyk után meg akarsz állni és ez, amikor használnod kellene a kötőszalagot akár a vékony szalagot, akár a vastag szalagot, nem igazán számít, hogy melyiket. Elég vékony, szóval itt leszakítok egy kis darab kötőszalagot és lefedem, amit már előre feltöltöttem egészen az injektorig. Most nincs gödör, így nem kell aggódni amiatt, hogy kimossa a gyantát, majd visszahúzom oda, ahol megálltam. Szóval itt van körülbelül, ahol megálltam és most elkezdem folytatni rajta újból. Légy türelmes el fog tartani egy ideig. Szóval most kifújtam a töltőgyantámat a végéig a repedés vonaltól egészen a bikaszemig, és leteszem a szalagomat.
Most megmutatjuk neked ezt a javítást néhány különböző szögből, hogy megpróbáld szimulálni a fénytörést a való életben, ahol különböző szögekből nézve más megjelenést kapsz. Ügyelj arra, hogy mindig mozgasd körülötte a fejed és nézd meg ezt a fénytörés miatt. Ezért készítünk neked néhány különböző szöget, hogy lásd időről időre változik, ez a szög mutatja, hogy nincs kitöltve, vagy ahol még mindig látható a hajszálrepedés. De más szögből garantálom neked, hogy meg van töltve és csak nehéz látni. Lehúzom a szalagomat a szélére és most kipróbálom kitölteni ezt a kis mini bikaszemet a cseppentőmmel és nézem, hogy mi fog történni és utána meghajlítom egy kicsit, hátha megtudom tölteni anélkül, hogy később át kellene helyeznem az injektort. Arra az esetre, ha nem tudnád, erre a pontra kellene helyezni az injektort és egy másik javítást kellene elvégezni, ami a repedésjavítás egyik hátránya, ami végül azért történik, mert egy lyukat fúrtál. Két javítást kell elvégezni, plusz a repedés hossza. Belülről hajlítok és eltart egy ideig. Így ebben az esetben szerencsés voltam, mert nem kell, hogy elmozdítsam a hidam vissza a második ütközési pont felé és kezdjem elölről egy teljes új javítással, mert ez kitöltötte ezt a törést. Most persze mióta itt fúrtunk, most gödörgyantát kell erre az ütközési pontra vagy fúrási pontra kennünk. Szóval ezzel az alkalommal ez az, amit tenni fogok. A kék kupakos gödörgyantám erre a fúrt lyukra teszem. Egy kicsit mögé megyek ebben az esetben, mert a szalagom ebbe az irányba fut, és csak finoman fektetem le, hogy kikeményítse a gödröt, amit létrehoztam a fúrómmal. Így most ezt teljesen elzártuk a levegőtől. Kötőszalaggal van bevonva. Így most visszamehetek és elkészíthetem a vákuumciklusomat az eredeti becsapódási pontomhoz 30 másodpercig vissza a nyomásciklusba. Most, hogy ez egy vakum ciklus vagy nyomásciklus nem nagyon számít. Tovább folytatom és kikeményítem ezt a repedést, amit lefedtünk és befejezzük azt a részt. Mielőtt ezt megtenném, letörlöm ezt a maradék gyantát, ami a csepegtetőnkből lecsepeg erről az üvegről, mert nem akarom, hogy a gyanta egy része a keményítő világításomon legyen. Szóval most felteszem a világítást pont ide. Csatolva van. Most felkapcsolom. Most a biztonság kedvéért blokkolhatod az UV sugárzást itt az injektor körül papírtörlővel vagy bármi mással, ami blokkolhatja ezt a fényt, hogy megvédje az injektort a kikeményítéstől vagy a törés megelőzése előtt, mivel tudjuk, hogy lehet benne néhány levegő, mert mi nem akarjuk ezt kikeményíteni, mi csak ezt a repedést akarjuk kikeményíteni. Egy pillanatra lefelé fogom mozgatni ezt a lámpát a másik végére a repedésnek, aminek egyelőre elégnek kell lennie, szóval most lekapcsolom a villanyt, eltávolítom a tapacsokat. Átteszem ide, visszacsatolom. Vissza kapcsolom a lámpát. Visszahelyezem ezt a nyomásciklust. Ezt egy kicsit blokkoljuk. Vissza a vákuumhoz vissza a nyomáshoz. Lekapcsolom a világításomat. Ezen a ponton előre megyek és eltávolítom a hidam a nyomásciklusból. Az eredeti becsapódási pontunkból fogva gödörgyantát fogok használni a kikeményítő fülhöz. Most, ha ez a repedés hosszabb volt, egy másik lámpánk elérhető, amit XL-nek hívnak az Elite sorozatában, ami kissé hosszabb ahogyan láthatod. Ennek szintén van egy állítható csúszdája. Miért van itt ez a csúszda? Ha egyet csinálnál egészen a széléig, akkor ezt beállíthatod a szélvédőn, szóval nem fog leesni és olyan hosszúságban állíthatod amilyenre csak szeretnéd. Most továbbmegyek és kikeményítem ezt. Ez, ami 12 voltos csatlakoztattuk a 12 voltos akkumulátorunkhoz, hogy felkapcsoljuk és most továbbmegyek. Bekapcsolom és kikeményítem ezt az egészet az Elite XL-lel. Nagyon praktikus, ha van egy repedéslámpa, mert sok időt takarít meg neked. Ez ugyanazt a technológiát használja, mint az összes Elite sorozatunk. Minden sorozatunk használja az összes Ledet. Szuper nagy teljesítményű gyanta nagyon – nagyon gyorsan kikeményíti és kiváló szerencséjük volt ezzel a termékkel.
Azt gondolom most már kikeményítettük ezt a repedést a javításunkon. Szóval most lekapcsolom az Elite XL-t és használni fogom a nejlon pálcám, hogy eltávolítsam a fényt az üvegről, anélkül, hogy lerántanám. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, hogy ki ne rántsd ezt. Most újból használni fogom a vadonatúj borotvapengém. Eltávolítom a kikeményítő fülem ezen a végén és kaparni fogom 90 fokos szögben ezen a gödrön. Ez az, ahol a becsapódási pont volt és ahogyan látod kikeményítettük ezt innen, amiben sok gyanta volt. Ez jön, de a karácsony fiúk és lányok? 🙂 Meg tudod mondani, amikor az összes gödörgyanta elfogyott csak érzés során, érzéssel és ha ez most megszűnik, akkor magát a repedést, nem a gödröt, hanem magát a repedést csináld. Akkor valójában 45 fokos szögben haladhatsz, mert nincs olyan gödör, ami miatt aggódnod kellene, hogy kiásd. Nincs gödör egyáltalán. Elég nehéz dolgozni ezen a gyakorlóállványon. Eltávolítom az egészet. 45 és 90 fokban mehet a repedésen, de ne a gödrön. 90 fokban csak a repedésen. Ne hagyd figyelmen kívül. Tessék. Most persze mióta nincs gödrünk, kivéve azt, hogy a két fúrópontunk a becsapódási pontunk is, ahol ezt a nagyot lezártuk. Csak gödörpolírozót használunk a második becsapódási ponton. Gödörfényezéssel egy kicsit jobban néz ki az ügyfeled számára. Nagyon szép és nagyon sima a felülete itt. Emlékezz ez volt egy hatalmas gödör, ami megütögettünk, átfecskendeztünk a cseppentővel és kitöltöttük ezt a repedésvonalat. Szóval ez valójában az egyik legnehezebb javítás, amit soha nem tapasztaltál, mert különböző jellemzői vannak. Repedés megvolt, nagy gödör megvolt és mindezt a rendelkezésedre álló berendezéssel, eszközökkel csináltuk. Üvegtisztító. Én még mindig látom a hajszálvonalat, de biztosíthatom neked, hogy ez tele van gyantával és nem fog kipattanni. Itt van a gödör lezárása, a nagy ütközési pont és itt a mi fúrási pontunk. Szóval ez a láb ki volt kapcsolva erre a becsapódási pontra. Ez fel van töltve. A repedés meg van töltve.