You are currently viewing A szélvédő szélén található fekete rész/csík “titkai”

A szélvédő szélén található fekete rész/csík “titkai”

 – Az örök nagy kérdés: „Mire szolgál a szélvédő körül a fekete csík?”

Eleinte a szélvédőket egy gumi kéderbe ültetve helyezték be a helyére ám ez nem volt eléggé esztétikus, illetve kevésbé látta el azt a feladatát a szélvédő, hogy az autó kaszniját stabilizálja. Igen! A szélvédő jelentős stabilitást ad a kaszninak azzal, hogy tartást ad az úgynevezett „A” oszlopok között. Így az „A” oszlopok nem inognak, nem mozdulnak el a helyükről.

 – A gumi tömítést lecserélték ragasztásra. Ezzel a megoldással már nem mozdulnak ki a helyükről a szélvédők, (általában) nem folyik be a csapadék. Azonban ha a fekete keret nem lenne a szélvédő szélén átlátnánk a ragasztóig, amit szerintem mindenki el tud képzelni, hogy mennyire csúnya lenne. Ezzel a megoldással érik el azt, hogy ne látszódjon ahogyan a szélvédőt a kasznihoz ragasztják.

 – A fekete réteg a szélvédő belső részére van festve, ezzel elősegítve a tapadást. Jobban hozzátapad a ragasztó mint a sima üvegfelülethez. Ennek az a hátránya, hogy a fekete rész jobban melegszik mint az átlátszó rész. Vagyis magas hőmérsékletnek kitéve elkezdtek a szélvédők repedezni, hiszen a szélén lévő fekete rész és az átlátszó rész közötti hőmérséklet különbség nagy feszültséget okozott a szélvédőben.

 – A feszültséget úgy sikerült megszüntetniük, hogy a fekete részből egyre kisebb pöttyöket helyeztek el a szélvédő közepe felé haladva. Így tulajdonképpen egy átmenetet képeztek a hőmérsékletek között és a feszültség jelentősen csökkent. A fekete pöttyöknek azonban más funkciói is vannak.

 – A belső, középső visszapillantó körül is megtalálhatjuk ezeket a pöttyöket. Ezek egy harmadik napellenzőt képeznek az autó üvegén, hiszen amikor lehajtjuk mindkét napellenzőt, középen, ahol a visszapillantó van a szemünkbe sütne a nap. Oda ugyanis nem tudjuk behajtogatni a napellenzőt. De akkor miért nem teljesen sötét, vagy fekete. Mert arra is gondoltak a tervezők, hogy valamennyire kifele is lásunk azon a bizonyos középső részen, ugyanis egy közlekedési lámpánál megállva nagyobb kényelmet biztosít így, mintha mélyen hajlonganunk kellene, hogy lássuk mikor vált a közlekedési  lámpa.